czwartek, 18 czerwca 2009

Shu-katsu 1-3 Ranking

Oto ranking najpopularniejszych wśród japońskich job-seekerów firm w Japonii .

(Niżej jest wersja polska)





1. Fuji Television ( telewizja ) no, dobrze płacą...

2. Hakuho-do- ( agencja reklamowa) dobrze płacą...
3. Dentsu- ( agencja reklamowa ) dobrze płacą.........
4. Shiseido- ( firma kosmetyczna )
5. Zen Nippon Ku-yu (ANA – all nippon airways) ( firma lotnicza )
6. TV Asahi ( telewyzja ) też...
7. JTB Group ( firma podróżnicza )
8. Mitsubishi Tokyo UFJ Ginko- ( bank )
9. Shu-ei sha ( wydawnictwo ) manga.
10. Nihon TV Ho-so-mo- ( telewizja )
11. Ko-dan sha ( wydawnictwo ) też manga...
12. Mitsu Sumitomo Ginko- ( bank )
13. Ito-tchu- ( firma handlowa )
14. Nihon Ko-ku- (JAL –japan airlines ) ( firma lotnicza )
15. Bandai ( firma produkująca zabawki ) znane z Tamagochi
16. Suntory ( firma produkująca napoje )
17. Mitsubishi Sho-ji ( firma handlowa )
18. Mizuho Financial Group- ( bank )
19. Tokyo Ho-so- (TBS) ( telewyzja )
20. Sony ( firma elektroniczna )

・・・・・
30. Toyota
35. Nintendo-
38. Panasonic
61. Canon
70. Honda
72. Asahi Beer
74. Goldman Sachs

・・・・・・




A co do pensji, to tak mniej więcej w każdej firmie w pierwszym roku dostaje się gdzieś 200.000~250.000 yenów (czyli 6600 zł -8400zł) miesięcznie. (minus podatki i jakieś tam opłaty)

Ale potem dużo się zmienia w zależności od firm, a w dużych firmach, jakie są wymiane na rankingu przeciętna roczna pensja szacowana jest na ok. 10.000.000 yenów  (czyli ok. 330.000 zł )

(złotówka – 30 yenów ) 

Boże ;0


A wy ile firm już znaliście na tej liście?

:)))))

5 komentarzy:

  1. ojej, dawno nie zaglądałam, bo już myślałam, że porzuciłaś bloga o:

    a z tą pracą i jej poszukiwaniami.... o kurcze o_O a jest jakieś miejsce, w którym najbardziej chciałabyś pracować? :D

    pozdrowieniaaaa~
    Milena :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej Milena długo nie słyszałam od ciebie !!
    tęsknota :)

    Chciałam pracować w Mitsubishi Shoji czy Itotchu (czyli firmie handlowej) ale odrzucili mnie na wywiadach :P

    I tak znalazłam pracę w firmie handlowej, tylko takiej mniejszej niż te które dobrze płacą ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. no, ale zawsze jakaś praca jest ;D zdobędziesz jakieś doświadczenie i może się przeniesiesz tam gdzie chcesz? :D

    Milena

    OdpowiedzUsuń
  4. noooo, wlasnie mam zamiar zrezygnowac z pracy za iles tam lat i zrobic swoj business...tylko nie mow mojej firmie:p

    OdpowiedzUsuń
  5. no proszę ;D ok, tajemnica zostaje zachowana xP

    Milena

    OdpowiedzUsuń

Czy to ciekawy post? Nudny? Czy sensacyjny czy do dupy? Wszystko możecie napisać w komentarzu :):):)