wtorek, 6 stycznia 2009

Obyczaje japońskie 2-1 Kłaniajmy się po japońsku...

No tak, Japończycy zawsze się ukłaniają.
No i mamy tutaj instrukcję wykonania ukłonów.





Jak powróciłam z swojej światowej podróży, znalazłam (dorywczą) pracę jako nauczyciel w Juku ( Juku to jest taka uzupełniająca szkoła dla uczniów, głównym celem jest zdania wsępnych egzaminów http://en.wikipedia.org/wiki/Juku) no i podaczas szkolenia napotkałam tych 3 ludzików...





Tu jest napisane...

1. codzienny ukłon (15 stopni)
2. standardowy ukłon (30 stopni)
3. najgrzeczniejszy ukłon (45 stopni)

Kłaniając się kobiety muszą położyć ręce do przodu, a męzczyźni-ich palce wskazujące mają się znaleźć na szwach bocznych w spodniach...

Co za pedantyczność:/


Zobaczycie, stojąc przed lustrem i kłaniając się na różne sposoby, jak trudno i skomplikowane jest wykonać ładny ukłon.
Seeing is believing ...

「百聞は一見にしかず」ってね:)

11 komentarzy:

  1. Gdzieś czytałam, że Japończycy mają te ukłony jakby w genach a obcokrajowcom dość zabawnie to wychodzi i lepiej, żeby tego nie próbowali :)

    Asia

    OdpowiedzUsuń
  2. ooo, ja też coś takiego mam w jednej książce :D ale jeszcze nie próbowałam xDD jakoś.. nie mogę się do tego zabrać ;P

    Milena

    OdpowiedzUsuń
  3. Hahaha:) tak samo jakos smiesznie wychodzi nam kiedy sie sciskamy na powitanie:D

    OdpowiedzUsuń
  4. W Polsce nigdzie jeszcze nie widziałem ażeby ktoś się komuś kłaniał, no chyba że dostanie ktoś w brzuch albo w klejnoty to dopiero się ukłoni ładnie :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Kombanwa

    Jeśli chodzi o E-mail to jest ograniczenie to że nie mogę prywatnie pisać a bardzo chciał bym i ciebie poznać :)
    A jak już tyczy się kłaniania to jakoś do tego już u Azjatów przywykłem ale jakoś nieswojo bym się czuł jakby mi się dziewczyna kłaniała nie chciałbym tego

    Jaa mata ne

    OdpowiedzUsuń
  6. klejnoty;))))) ladnie.

    A Mirek ty masz znajomych z Azji, to ciekawe:) ja prawie nigdy nie spotkalam azjatow w polsce poza moimi znajomymi. No bo to bylo w Lublinie to jasne..:p

    OdpowiedzUsuń
  7. Hajimemashite

    Wiesz znajomych to za dużo powiedziane znam tylko jednego Japończyka który mi Dużo pomaga w nauce języka japońskiego ogólnie to już Japończyko-Polak.
    W końcu żonaty z Polkom ale osobiście go nie poznałem choć mieszkamy blisko siebie gdzieś 40minutek autobusem.
    Wiesz w miastach targowych dużo Wietnamczyków
    Kultura i W ogóle Azjato tak trochę dzięki mamie bo mama widywała trochę Chińczyków Koreańczyków z obu Korei ale to z racji pracy.
    Mama mi wyrobiła część zamiłowania do Azji a ja wybrałem Japonie
    Mirek e-meilowy

    Doozo Yoroshiku
    Jaa mata ne

    OdpowiedzUsuń
  8. Właściwie to szkoda że Japonek tak mało w Polsce (w ogóle Polska taka jedno narodowościowa):(
    Jak wszystkich Japończyków tylko 950 osób to Japonek z tego pewnie 150
    I Zazdroszczę mu ale na odwrót bo ja bym chciał Japonkę
    Ale o tylko moje głupie pomysły Dopiska do wcześniejszego
    Jaa mata ne

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej,

    Nie zgodzę się że w Polsce nie są znane pokłony, po prostu ten zwyczaj zaniknął, dzisiaj istnieje w postaci lekkiego skinienia głową lub zdjęcia czapki i małego ukłonu (mój dziadek tak robił jak najbardziej).

    Aha! Wiesz co Mejeczko, zauważyłem że czasami jest tak, że obsługa w sklepach japońskich głębiej się kłania obcokrajowcom :-) Chyba bardzo się obawiają żeby być wystarczająco grzecznymi :))) I jak dla mnie kłaniająca się kelnerka-japonka to bardzo sympatyczna sprawa.


    pozdrawiam
    lukasz108

    OdpowiedzUsuń
  10. "ukłaniajmy się po japońsku", ale o "obyczjach" to jednak może *pisajmy* bardziej po polsku...?!
    ps: białe litery na ty majtkowym różu tła są nieczytelne

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale masz świetnego tego bloga ! Strasznie mi się podoba kultura Japonii i się nią trochę interesuję ;D Teraz robię do szkoły projekt o Japonii i Twój blog strasznie mi w tym pomaga =D Szkoda tylko, że tak dawno dodałaś ostatni wpis ... kontynuuj proszę pisanie tego bloga :)

    OdpowiedzUsuń

Czy to ciekawy post? Nudny? Czy sensacyjny czy do dupy? Wszystko możecie napisać w komentarzu :):):)